Search This Blog

Thursday, February 20, 2020

معوقات مزدی کارگران شهرداری بندرعباس

معوقات مزدی کارگران شهرداری بندرعباس

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه، کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس از پرداخت نشدن ۴ ماه طلب مزدی خود خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس که چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، برای پیگیری حقوق خود به استانداری هرمزگان مراجعه کردند.

این کارگران فضای شهری که برای یک شرکت پیمانکاری کار می‌کنند، چهار ماه است که دستمزد و مزایا نگرفته‌اند و در عین حال نگران واریز حق بیمه‌های خود هستند.
آنها میگویند: “هرچه به پیمانکار و مجموعه شهرداری مراجعه کردیم، پاسخی نگرفتیم”.
این کارگران در عین حال از کمبود لباس، کفش و ابزار ایمنی انتقاد دارند و عنوان کردند: “شهرداری و پیمانکار، امکانات کار در اختیار ما نگذاشته‌‌اند”.
کارگران شهرداری منطقه ۳ بندرعباس، روز گذشته به استانداری هرمزگان مراجعه کردند و خواستار رسیدگی به اوضاع بد معیشتی خود شدند؛ آنها از استاندار درخواست کردند که “شب عید صدای کارگران بی‌پناه شهرداری را بشنود و آنها را در گرفتن مطالبات مزدی خود یاری دهد”.
یکی از این کارگران به نمایندگی از جانب همکارانش می‌گوید: “در این شرایط اقتصادی، وقتی چهار ماه حقوق نگرفته باشی، حتی نان خالی هم در سفره نداری! دیگر مغازه‌دارها هم به ما نسیه نمی‌دهند! توقع ما اینست که شب عید ما را دست خالی نگذارند و معوقات مزدی ما را پرداخت کنند تا شرمنده خانواده‌هایمان نباشیم”.
اعتراض کارگران در حالی صورت گرفته که شهردار و پیمانکار مربوطه وعده داده‌اند حداقل بخشی از معوقات مزدی کارگران در روزهای آینده پرداخت خواهد شد و مشکل به زودی حل می‌شود.

No comments:

Post a Comment