Search This Blog

Sunday, July 26, 2020

دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز ۵ مردادماه، شماری از بازاریان و کسبه درگهان و قشم، جمعی از اعضای تعاونی مسکن وحدت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سهامداران پروژه زمین مهرشهر در محل این زمین‌ها، تعدادی از کارگران سابق کارخانه سیمان لوشان در مقابل ورودی این معدن، گروهی از اهالی روستای “دب
حردان” در مقابل ساختمان استانداری، کارگران نیشکر هفت تپه در چهل و دومین روز از اعتصابشان در مقابل ساختمان فرمانداری، عده ای از نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و تنی چند از اهالی روستای مورتان از توابع بخش پارود شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان در مقابل درب ورودی پایگاه سپاه با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از بازاریان و کسبه درگهان و قشم، با تجمع و راهپیمایی اعتراضی در سطح شهر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گفته معترضان، کالاهای خریداری شده توسط آنان مدتی طولانی در گمرک مانده و در حال پوسیده شدن است و تاکنون هیچ یک از مسئولان پاسخگوی آنان نبوده‌اند.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:09

تجمع اعضای تعاونی مسکن وحدت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سهامداران پروژه زمین مهرشهر

به گزارش روزنامه صمت، روز شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از اعضای تعاونی مسکن وحدت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سهامداران پروژه زمین مهرشهر در اعتراض به عدم صدور مجوز ساخت و ساز پس از سی و یک سال خرید، در محل این زمین‌ها تجمع کردند.
طبق این گزارش، حدود ۴۵۰ نفر از کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال ۱۳۶۹ به امید صاحبخانه شدن اقدام به خرید زمین که در ابتدا متعلق به بنیاد مستضعفان بوده است، کردند اما تاکنون مجوزی برای ساخت‌وساز در این زمین‌ها صادر نشده است. این کارکنان زمین‌هایشان را از وزارت راه و شهرسازی خریده‌اند. این در حالی است که در فاصله چند کیلومتری با این زمین‌ها ساختمان‌های مسکن مهر ساخته شده است.
از همین رو این کارکنان که اکنون اکثرا بازنشسته شده‌اند، بعد از سی سال خدمت در این سازمان هنوز با مشکلاتی مانند اجاره‌نشینی و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. آنان در تجمع امروز خود از مسئولین قوه مجریه و قضاییه خواستار شدند تا با ورود به این پرونده پس از گذشت سی سال این مشکل را بر طرف کنند.
صدور مجوز ساخت مسکن برای اعضا توسط وزارت راه و شهرسازی و تسریع در فرآیند صدور مجوز یا واگذاری زمین معوض قابل ساخت و ساز برای ۴۵۰ سهامدار این پروژه، توقف عملیات احداث راه از مسیر درون زمین و جبران خسارات وارده توسط وزارت راه و شهرسازی، توقف عملیات اجرای فضای سبز توسط شهرداری کرج یا مهرشهر و جبران خسارات وارده، توقف عملیات اجرایی بهره‌برداری شرکت صدف ۲۱، لغو مجوز و جبران خسارت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، توقف عملیات احداث شبکه انتقال برق از درون زمین و جبران خسارت توسط وزارت نیرو، توقف عملیات نصب دکل‌های مخابراتی از داخل زمین و جبران خسارت توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله مهمترین مطالبات این افراد از قوه مجریه، مقننه و قضاییه است.

تجمع کارگران سابق سیمان لوشان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از کارگران سابق کارخانه سیمان لوشان در اعتراض به محقق نشدن وعده بازگشت به کار خود از سوی خریدار کارخانه، مقابل ورودی معدن سنگ آهک تخت آسمان سیمان لوشان تجمع کردند.
بر اساس این گزارش از مرداد ماه سال ۹۲ بعد از اعلام تعطیلی کارخانه سیمان لوشان و بیکاری شمار زیادی از کارگران، همچنان ۶۷ نفر منتظر بازگشت به کار خود هستند.
به گفته این کارگران، از سال ۹۵ که این کارخانه با همه تجهیزات به همراه یک معدن بزرگ سنگ آهک به یک پیمانکار سنگ فروخته شد، خریدار متعهد شد همه آن‌ها را در این مجموعه مشغول کند که تا امروز و بعد از گذشت ۴ سال، هنوز وعده کارفرما محقق نشده و او نیروی کار خود را از استان‌های دیگر جذب کرده است.

تجمع اهالی روستای “دب حردان” واقع در خوزستان

به گزارش عصر ماه اهواز، امروز یکشنبه ۵ مرداد ماه ۹۹، جمعی از اهالی روستای “دب حردان” واقع در خوزستان در اعتراض به عدم دسترسی به آب، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.
ساکنان این روستا با گذشت ۵ سال از وعده وعید برخی مدیران از بی آبی شکایت کردند. اهالی روستا نه آبی برای خوردن و انجام امور روزانه منازل دارند نه قادر به کشاورزی و دامداری و اداره معیشت در سایه “عطش” و “خشکسالی ” را دارند.

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در چهل و دومین روز از اعتصابشان با تجمع در مقابل فرمانداری و راهپیمایی در سطح شهر خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.
معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

تجمع نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در تهران

به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از نیروهای شرکتی شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تهران تجمع کردند.
معترضان اهم مطالباتشان را حذف شرکت‌های واسطه پیمانکاری و تبدیل وضعیت استخدامی به صورت پیمانی و رسمی عنوان کردند. به گفته آنان تبدیل وضعیت استخدامی از این جهت برای نیروهای شرکتی اهمیت دارد که با حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و کمتر از آن در مراکز بهداشتی و درمانی کار می‌کنند و از تمام مزایای شغلی نیروهای رسمی بی‌بهره‌اند.

تجمع ساکنان روستای مورتان در سیستان و بلوچستان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۴ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از اهالی روستای مورتان از توابع بخش پارود شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان، در اعتراض به بسته شدن مسیرهای مواصلاتی روستا در مقابل درب ورودی پایگاه سپاه دست به تجمع اعتراضی زدند.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است که ماموران سپاه با تیراندازی‌های بی ضابطه، در این روستا رعب و وحشت ایجاد می‌کنند و مانع رفت و آمد مردم مورتان به روستای خود می شوند.
به گفته این منبع مطلع، ماموران در دو روز گذشته خودروهای شهروندان را در این روستا تحت تعقیب قرار داده و بسیاری از آن‌ها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، مردم مورتان بر این باورند که این اقدامات به علت ساخت جاده‌ای مرزی در این منطقه است که علیرغم گذشت سه سال و تغییر ده‌ها پیمانکار هنوز به بهره برداری نرسیده است.
در حالیکه علت عدم تکمیل پروژه، شهروندان سوختبر این منطقه عنوان شده، ساکنان این روستا عدم بهره برداری از این جاده را صرف اعتبارات آن در جایی دیگر قلمداد کرده و می گویند مسیری که سوختبران در آن تردد می‌کنند کیلومتر ها با این این جاده فاصله دارد.

No comments:

Post a Comment