Search This Blog

Sunday, July 26, 2020

کودک همسری؛ جلوگیری از ازدواج اجباری دختر ۱۲ ساله در کرمان

کودک همسری؛ جلوگیری از ازدواج اجباری دختر ۱۲ ساله در کرمان

خبرگزاری هرانا – با پیگیری رئیس کل و معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان و دیگر مسئولان قضائی، از ازدواج یک دختر ۱۲ ساله در یکی از روستاهای اطراف شهرستان فهرج جلوگیری شد. مادر این دختر که بعد از فوت همسرش مسئولیت ۳ فرزند خود را بر عهده دارد گفت که “عمو و عمه فرزندانش اصرار داشتند دختر ۱۲ ساله این زن با فردی ازدواج کند که به او علاقه ندارد، همانطور که دختر ۱۴ ساله دیگر او را سال قبل به اجبار پای سفره عقد نشانده بودند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، «دُر بی بی» مادری ۳۷ ساله است که ۹ سال قبل همسر خود را از دست داده و با کارگری و کار در زمین‌های کشاورزی و یارانه ۴۵ هزار تومانی روزگار خود و فرزندانش را می‌گذراند.
در این گزارش آمده است، این مادر سه دختر دارد که خانواده شوهرش اصرار دارند دختر ۱۲ ساله این زن با فردی ازدواج کند که گویا به او علاقه ندارد؛ همانطور که زهرای ۱۴ ساله را سال قبل به اجبار پای سفره عقد نشانده بودند.
به گفته این مادر ۳۷ ساله، زهره که تازه ۱۲ سالش تمام شده، راضی به ازدواج نیست و می‌خواهد درس بخواند و نمی‌خواهم ازدواج کند.
به گفته «دربی‌بی»: “عمو و عمه زهره گفته‌اند حالا که این دختر ازدواج نمی‌کند باید در خانه ما کار کند؛ دختر ۱۴ ساله‌اش را هم سال قبل شوهر دادند که به همراه شوهرش در جای دیگری کارگری می‌کنند و وضع مالیشان خوب نیست”.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان درباره جزئیات این پرونده گفت: “با ورود این معاونت و دستور مستقیم رئیس دادگاه عمومی فهرج موضوع اختلاف خانوادگی ناشی از مداخلات غیرمعقول و غیر قانونی بستگان دختر ۱۲ ساله برای ازدواج با فردی که علاقه ای به وی ندارد، در دستور کار فوری دادگاه عمومی فهرج قرار گرفت”.
مهدی قویدل در تشریح این خبر افزود: “در این رابطه با احضار طرفین و صدور دستورات قضایی لازم برای مداخله فوری مشاورین و مددکاران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره بهزیستی راهکارهای لازم برای حل موضوع و جلوگیری از تنش های بعدی و ورود آسیب به این خانواده اتخاذ گردید”.

No comments:

Post a Comment