Search This Blog

Sunday, July 26, 2020

مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز یکشنبه ۵ مردادماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۲ کارگر در حوادثی جداگانه در استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، اصفهان و البرز دچار حادثه شدند. در این حوادث ۸ کارگر دچار مصدومیت شده و ۴ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند.  ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹، ریزش معدن در استان چهارمحال و بختیاری موجب مرگ و مصدومیت ۶ کارگر شد.
بر اساس این گزارش، در پی حادثه ریزش معدن خاک نسوز شهید نیلچیان واقع در شهرستان کیار، ۶ کارگر زیر آوار گرفتار شدند.
یکی از کارگران بر اثر اصابت سنگ جان خود را از دست داده و ۵ کارگر دیگر مصدوم شدند.

مصدومیت ۳ کارگر در تهران

به گزارش رکنا، امروز یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹، در پی وقوع آتش سوزی در کارخانه رنگ‌ سازی نصیرشهر تهران، ۳ تن از کارگران دچار سوختگی شد.
قاسم روئین تن، سرپرست آتش نشانی شهرک صنعتی نصیرشهر در این خصوص گفت: “کارخانه بزرگ رنگ سازی نصیر شهر صبح امروز طعمه یک حریق مهیب شد که با اعلام خبر حادثه برای مهار این آتش دو اکیپ آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند”.
وی افزود: “مصدومین حادثه با همکاری نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند”.

مرگ یک کارگر در تهران

به گزارش رکنا، روز شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۹، یک کارگر در حین کار در یک ساختمان در حال ساخت بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۹ صبح روز گذشته پس از اعلام ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران به ایستگاه ۷۸ این سازمان مبنی بر سقوط یک کارگر از ارتفاع، آتش‌نشانان بلافاصله به محل حادثه در شهرک مشیریه، خیابان سازمان آب، کوچه قربانخانی اعزام شدند.
امیر رابعی، فرمانده آتش‌نشانی در این خصوص گفت: “پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد کارگری ۲۰ ساله حین کار در طبقه چهارم یک ساختمان نیمه‌کاره درحال ساخت، ناگهان به چاهک آسانسور طبقه همکف سقوط کرده بود”.
وی افزود: “بنابر اظهار عوامل اورژانس حاضر در محل، پس از انجام معاینات اولیه، متأسفانه مرگ وی بر اثر شدت ضربه ی وارده تأیید شد”.

مرگ یک کارگر در اصفهان

به گزارش رکنا، امروز یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹، یک کارگر بر اثر غرق شدن در مخزن آب کارخانه جان خود را از دست داد.
عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان عنوان کرد: “ساعت ۷ و ۵۵ امروز وقوع یک حادثه مبنی بر غرق شدن یک فرد در مخزن آب یک کارخانه در شهرک صنعتی رازی واقع در شهرستان شهرضا به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد”.
وی با اشاره به اعزام یک دستگاه اورژانس به محل این حادثه افزود: “این مرد ۵۰ ساله بر اثر غرق شدگی در مخزن آب کارخانه جان خود را از دست داد”.

فوت یک کارگر در البرز

به گزارش تابناک، یک نگهبان در شهرستان اشتهارد واقع در استان البرز به دلیل افتادن درب آهنی بر روی بدنش جان را خود را از دست داد.
مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز گفت: “در پی تماس شهروندان با شماره تلفن ۱۱۰ و اعلام فوت نگهبان یک شرکت در شهرک صنعتی اشتهارد، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی به محل حادثه اعزام شدند”.
وی افزود: “با حضور ماموران و بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شد در شب حادثه نگهبان شرکت درب سوله را چند مرتبه باز و بسته می‌کند که ناگهان درب از جا در آمده و روی متوفی افتاده و نامبرده در دم فوت می‌کند”.
مجید فیض جعفری ادامه داد: “در این رابطه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد”.

No comments:

Post a Comment