Search This Blog

Sunday, July 26, 2020

رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در شهرهای میاندوآب، خرم دره و قائم شهر که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، عادل گل حسینی، رئیس دادگستری میاندوآب از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: ” این زندانی به قتل در سال ۹۰، در یکی از روستا‌های میاندوآب، به اعدام محکوم شد و این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید”.
رئیس دادگستری میاندوآب افزود: “با تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف زندان میاندوآب و پیگیری‌های صورت گرفته، در نهایت اولیای دم مقتول با اعلام رضایت از اعدام گذشته و به وی فرصت زندگی دادند”.

بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در خرمدره

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: “با تلاش مسئولین دادگستری و دادستان خرمدره، امام جمعه و معتمدین شهرستان یک پرونده قتل با جلب رضایت خانواده مقتول به صلح و سازش ختم شد.
صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در اینباره گفت: “مهرماه سال ۱۳۹۳ پس از وصول گزارش مرجع انتظامی مبنی بر درگیری میان دو جوان ۳۱ و ۳۲ ساله با موضوع اختلاف خانوادگی، فردی ۳۱ ساله به قتل رسیده و جنازه وی در مزارع اطراف شهر خرمدره کشف شد. پس از آن دستورات لازم برای بررسی حادثه و دستگیری متهم داده شد”.
وی افزود: ” این پرونده جهت رسیدگی به دادگاه کیفری زنجان ارسال و طی فرایند قضایی پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت حکم اعدام صادر و پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد”.
صادقی نیارکی ادامه داد: “پس از قطعیت حکم اعدام در دیوان عالی کشور پرونده در مرحله اجرا قرار گرفت؛ که قبل از اجرای حکم با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، اولیای دم با اعلام رضایت، متهم را از چوبه دار رهایی دادند”.

یک زندانی در قائم شهر از اعدام رهایی یافت

به گزارش صدا و سیما، یک زندانی در قائم شهر به دنبال جلب رضایت اولیای دم با پرداخت دیه از چوبه دار رهایی یافت.
محمدصادق فاضل زاده، مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر در این خصوص گفت: “با همیاری خیران منطقه و با پرداخت ۴ میلیارد ریال به عنوان دیه این زندانی از چوبه دار رهایی پیدا کرد”.

No comments:

Post a Comment