Search This Blog

Tuesday, November 26, 2019

اعتراضات آبان؛ علی عزیزی با تودیع قرار آزاد شد

اعتراضات آبان؛ علی عزیزی با تودیع قرار آزاد شد

 علی عزیزی،شهروند ساکن ارومیه امروز شنبه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا زمان پایان دادرسی آزاد شد. آقای عزیزی در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ در محل کار خود بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲ آذرماه ۹۸، علی عزیزی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا زمان پایان دادرسی آزاد شد.
 آقای عزیزی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ در محل کار بازداشت شده بود. وی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شده بود.

از سوی دیگر هویت ۱۵ تن از افراد بازداشت شده در جریان این اعتراضات به نام‌های “داوود شیرى، ایوب شیری، اکبر مهاجری، شاهین برزگر، روزبه پیری، یاشار پیری، حجت مختارزاده، بابک حسینی مقدم، سیامک سیفی، میثم جولانی، احمد عابدی، فراز نوروزی، غفار رضائیان، توحید خادمی، سالار طاهری افشار” توسط هرانا احراز شده است؛

از آخرین وضعیت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.
در خصوص علی عزیزی، فعال ترک (آذربایجانی) گفتنی است که وی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، تجمعات اعتراضی در دستکم یکصد نقطه یا حداقل ۹۷ شهر کشور برگزار شد. هرانا در رابطه با این اعتراضات گزارش جمع بندی اولیه منتشر کرده است که می‌توانید در این لینک مطالعه کنید:

No comments:

Post a Comment