Search This Blog

Thursday, June 25, 2020

بازداشت و انتقال مجدد محمدامین قاضی به زندان اشنویه


محمدامین قاضی، زندانی سیاسی که هفته گذشته با پابند الکترونیکی و به صورت موقت از زندان اشنویه آزاد شده بود، بازداشت و جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود به زندان بازگردانده شد. وی پیشتر در دادگاه بدوی به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تعزیری کاهش یافته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، زندانی سیاسی اهل اشنویه، محمدامین قاضی بازداشت و جهت تحمل ادامه‌ی سه سال حبس تعزیری به زندان این شهر منتقل شد.

هرچند او هفته گذشته با پابندالکرونیکی و تردد محدود در شعاع ۵ کیلومتری محل سکونت موقتا آزاد شده بود با مخالفت اداره اطلاعات مجددا بازداشت شده است.
این شهروند روز دوشنبه ۲ دی‌ماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیتش به زندان اشنویه منتقل شده بود.
در پی شیوع کرونا در زندان‌ها، محمدامین قاضی حدود دو ماه آزاد و مجددا بازداشت و راهی زندان شده بود.
وی پیشتر به همراه شش تن دیگر به نامهای “یوسف احمدی” فرزند عزیز، “کامل احمدی خانلر” فرزند محمد، “ابوبکر میناپاک” فرزند کریم، “مغدید محمدزاده” فرزند رحیم، “طیب بامروت” فرزند محمد و “کوروش عزیزی” فرزند محمدامین، به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” توسط دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه محاکمه و هر کدام به چهار سال حبس محکوم شده بودند.
اواخر پاییز ۹۸، حکم حبس صادره علیه این افراد در دادگاه تجدیدنظر در ارومیه هرکدام از چهار سال حبس به سه سال کاهش پیدا کرده و تایید شده بود.

No comments:

Post a Comment