Search This Blog

Thursday, February 20, 2020

صدور ۳ حکم اعدام و شلاق همزمان با رهایی ۴ زندانی از اعدام

صدور ۳ حکم اعدام و شلاق همزمان با رهایی ۴ زندانی از اعدام

خبرگزاری هرانا – ۲ متهم از بابت اتهام “مشارکت در قتل” توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شدند. همچنین این دو متهم به همراه یک متهم زن در این پرونده به دلیل “رابطه خارج از ازدواج”، هر یک به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شدند. بنابر خبری دیگر، شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز یک متهم به “قتل” را به اعدام محکوم کرد. همچنین رئیس کل دادگستری استان کرمان از بخشش ۴ زندانی محکوم به اعدام در این شهرستان، خبر داد و گفت که حکم اعدام این زندانیان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام و زندان برای سه زن و مرد متهم به قتل توسط قضات دادگاه کیفری استان البرز صادر شد.
بر اساس این گزارش، شهریور ماه سال ۹۶ بود که زن جوانی به‌نام سمانه سراسیمه به کلانتری ۱۲ شهرک واوان واقع در اسلامشهر مراجعه و عنوان کرد: “همسرم نادر پس از خروج از خانه برنگشته و هیچ اطلاعی هم از او ندارم”.
پس‌ از اظهارات این زن، رسیدگی به این پرونده آغاز شد. مشخص شد مقتول آخرین بار با مردی به‌ نام مسعود در محدوده محمد شهر کرج قرار ملاقات گذاشته بود. با این سرنخ، مسعود ردیابی و بازداشت شد”.
او در بازجویی‌ها گفت: “مدتی است که با سمانه همسر مقتول ارتباط دوستی برقرار کرده و به هم علاقه‌مند شده بودیم. سمانه در صحبت‌هایش بارها گفته بود که نادر او را آزار می‌دهد. پس از مدتی نادر متوجه ارتباط ما شد و از من خواست تا با هم ملاقات کنیم وقتی موضوع را به سمانه گفتم او پیشنهاد داد نادر را به باغی که متعلق به یکی از دوستان سمانه بود، بکشانم سپس با همدستی پسر عمه‌ام فرید، او را با چاقو به قتل رساندیم و جسدش را داخل چاهی در باغ متروکه انداختیم”.
با اعتراف مسعود تیمی از مأموران به باغ مورد نظر رفتند و جسد نادر را در داخل چاه ۱۰ متری کشف کردند. جسد به دستور بازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه فرید و سمانه نیز بازداشت شدند.
پس از محاکمه هر سه متهم در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز، دو متهم مرد به اتهام مشارکت در قتل به اعدام و متهم زن نیز به اتهام معاونت در قتل شوهرش به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.
علاوه براین زن و مرد جوان به اتهام رابطه خارج از ازدواج با یکدیگر به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شدند.

صدور یک حکم اعدام در البرز

به گزارش روزنامه ایران، یک مرد متهم به قتل توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد.
بر اساس این گزارش، حدود یک سال قبل جسد راننده جوانی در خودرویش واقع در یکی از خیابان‌های کرج توسط مأموران گشت کلانتری کشف شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد که این مرد جوان در اثر خوردن قرص برنج جان باخته است.
با شناسایی هویت جسد به نام “فرید” ۴۲ ساله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی، تحقیقات برای کشف راز مرگ او را آغاز کردند. با کنترل تماس‌های همسر سابق مقتول مشخص شد که وی به تازگی با یکی از دوستان همسر سابقش ازدواج کرده است.
سرانجام زن جوان لب به اعتراف گشود و گفت: “همسر صیغه‌ای من به‌نام سامان قتل را مرتکب شده است”.
در نهایت این مرد ۳۲ ساله پس از مدتی بازداشت شد و به قتلی که مرتکب شده بود اعتراف کرد.
پس از صدور کیفرخواست متهمان، پرونده به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز رفت. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم خواستار اعدام متهمان شدند. در نهایت متهم ردیف اول به اتهام قتل به اعدام و متهم زن ردیف دوم به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

بخشش ۴ زندانی محکوم به اعدام در کرمان

ایرنا، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان از عفو ۲۶ زندانی در کرمان که چهار نفر از آنان محکوم به اعدام بودند، خبر داد.
وی در این خصوص گفت: “حکم اعدام این چهار زندانی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است”.

No comments:

Post a Comment