Search This Blog

Thursday, February 20, 2020

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۶ کارگر در شهرهای خواف، مشهد، گنبدکاووس و فریمان دچار حادثه شدند. در این حوادث ۳ کارگر مصدوم شدند و ۳ کارگر دیگر نیز جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یکی از کارگر معدن سنگ آهن خواف به نام “علی عطایی”، در هنگام تعمیرات، توسط یک دستگاه لودر زیر گرفته شده و جان خود را از دست داد.
گفتنی است این کارگر قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.
در حادثه ای دیگر نیز سه نفر از کارگران یک شرکت معدنی در مشهد بر اثر انفجار کپسول گاز مصدوم شدند.
مصدومان پس از انتقال به بیمارستان مورد معاینه قرار گرفتند. دو نفر از این کارگران پس از معالجه مرخص شدند و یک کارگر دیگر برای ادامه روند درمانی به بیمارستان مشهد منتقل شد.
مرگ یک کارگر در گنبدکاووس
به گزارش ایرنا، محمود علیفر فرمانده انتظامی گنبدکاووس، گفت:‌ “روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک کارگر از بالای ساختمان در حال ساخت در یکی از مناطق مسکونی شهر گنبدکاووس، تیم‌های امدادی و ماموران انتظامی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند”.
وی افزود: “در بررسی محل حادثه توسط ماموران انتظامی مشخص شد که این مرد جوان به عنوان کارگر در آن ساختمان در حال کار بود که به دلیل نداشتن تعادل از ارتفاع سقوط کرد. این فرد پس از سقوط از طبقه سوم ساختمان، به شدت صدمه دید و توسط تیم امدادی به بیمارستان منتقل شد. وی به دلیل شدت جراحات وارده در همان دقایق نخست ورود به بیمارستان جان خود را از دست داد”.
علی‌فر ادامه داد: “با تایید مرگ توسط پزشکان و با دستور قضایی، جسد این فرد برای تحقیقات بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد”.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.
مرگ یک نگهبان در حادثه سقوط در آهنی
به گزارش بهار، جواد خرسند، فرمانده انتظامی فریمان گفت: “در پی دریافت خبری مبنی بر حادثه سقوط در آهنی روی نگهبانی در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان فریمان، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند”.
وی افزود:‌ “با حضور ماموران انتظامی در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد گویا روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با در ورودی شرکتی در شهرک صنعتی مذکور، این در دچار ایراد شده و صبح امروز هنگام باز و بسته کردن، در از لولا و ریل خارج و بر روی نگهبان ۵۸ ساله شرکت سقوط کرده است”.
خرسند ادامه داد: “مرگ نگهبان توسط تیم اعزامی اورژانس ۱۱۵ تأیید و جسد قربانی حادثه با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد”.

No comments:

Post a Comment