Search This Blog

Saturday, July 11, 2020

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۲۱ تیرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، چهار کارگر در شهرهای کرمانشاه، شهر ری و ملایر دچار حادثه شدند. در پی این حوادث یک کارگر جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از سقوط یک کارگر ساختمانی از ارتفاع و مصدومیت وی خبر داد.
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: “یک مورد سقوط از ارتفاع کارگر ساختمانی و برخورد با سقف طبقه دوم به مرکز پیام اعلام شد”.
بر اساس این گزارش، با توجه به مصدومیت این کارگر و نیاز به امداد فوری در جهت انتقال به سطح خیابان، دو دستگاه خودرو امدادی از ایستگاه شماره ۱۰ و خودرو بالابر هیدرولیکی از ایستگاه ۲ به همراه نیرو‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی به محل اعزام شدند.
در این گزارش همچنین آمده است که با حضور پرسنل به همراه تجهیزات در محل کار، امداد شروع و مصدوم با استفاده از بالابر هیدرولیک به سطح خیابان منتقل و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل تحویل پرسنل اورژانس شد.

مصدومیت دو کارگر در شهر ری

به گزارش فارس، امروز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹،دو کارگر ۱۸ و ۲۸ ساله اهل افغانستان در هنگام تخریب ساختمانی در شهر ری سقوط کرده و دچار مصدومیت شدند.
رضا جلیلی نیکرو، فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه ۸۱  گفت: “ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه صبح امروز شهروندان با مشاهده ریزش یک ساختمان در حال تخریب واقع در عبدل آباد با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه ۸۱ و گروه امداد و نجات ۶ را رهسپار محل حادثه کرد”.
وی افزود: “کارگران ساختمانی در حال تخریب یک پاساژ بودند که به علت بی‌احتیاطی در حین تخریب باعث ریزش ساختمان شدند که منجر به محبوس شدن دو کارگر ۱۸ ساله و ۲۸ ساله شده بود که خوشبختانه هر دو کارگر قبل از رسیدن آتش‌نشانان توسط شهروندان از زیر آوار خارج شده و به محیط امنی انتقال یافته بودند”.
فرمانده این عملیات آتش نشانی افزود: “آتش‌نشانان پس از بازدید و بررسی اولیه اقدام به ایمن سازی کرده و هر دو کارگر مصدوم تبعه افغانستان را به عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه تحویل دادند”.

مرگ یک کارگر در ملایر

به گزارش بسیج، امروز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹، سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر از برق گرفتگی و سقوط کارگر ساختمانی منجر به فوت در این شهر خبر داد.
حسین روستایی با اشاره به تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گفت: “طی تماسی مبنی بر اینکه فرد کارگری که در حین کار کردن در ساختمان در حال ساخت بوده که از طبقه سوم سقوط کرده است”.
وی افزود: “به محض اطلاع سریع یک دستگاه خودروی امداد نجات با تجهیزات کامل همراه امدادگران به محل وقوع حادثه اعزام که به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی طی تحقیقات اولیه و مشاهدات ابراز کردند که کارگر مذکور در حال فعالیت بوده که به دلیل نامشخصی از طبقات ساختمان سقوط کرده که در حین سقوط ابتدا به سیم برق فشار قوی که در مجاورت داربست بوده برخورد کرده بود”.
سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر همچنین گفت: “این سقوط باعث سوختگی و سقوط آن از ارتفاع باعث مرگ وی شده بود”.
وی ادامه داد: “امدادگران با تجهیزات در اختیار داشته اقدام به انتقال شخص فوت شده به طبقه همکف کردند و با هماهنگی با عوامل بهشت هاجر برای انتقال جسد به سردخانه تماس حاصل شد که در پایان با تهیه و تنظیم صورتجلسه توسط امدادگران به ایستگاه خود بازگشتند”.

No comments:

Post a Comment