Search This Blog

Sunday, July 12, 2020

طی سال جاری؛ رهایی از اعدام ۵ زندانی در اردبیل / بخشش یک محکوم به اعدام در مشهد

طی سال جاری؛ رهایی از اعدام ۵ زندانی در اردبیل / بخشش یک محکوم به اعدام در مشهد

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت که طی سال جاری ۵ پرونده اعدام در این استان با گذشت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد و متهمان از مرگ رهایی یافتند. بنا بر خبری دیگر یک مامور نیروی انتظامی مشهد که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل نقل از رکنا، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از مختومه شدن ۵ پرونده قتل عمد با بخشش اولیای دم در سال جاری خبر داد.
وی گفت: “توجه به اینکه بسیاری از اختلافات و پرونده‌های موجود شامل اختلافات جزئی و سطحی است لذا می‌توان با گذشت، صبر و شکیبایی و اشاعه فرهنگ بخشش در راستای حل این پرونده‌ها تلاش کرد”.

بخشش مامور کلانتری محکوم به اعدام در مشهد

به گزارش رکنا، یکی از درجه داران نیروی انتظامی که در یک درگیری شخصی، مرد ۵۰ ساله‌ای را با شلیک گلوله از سلاح سازمانی به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم، پای چوبه دار بخشیده شد و از اعدام نجات یافت.
بر اساس این گزارش، ماجرای این پرونده از نیمه شب پنجم اردیبهشت سال ۹۶ هنگامی آغاز شد که ارتباط پیامکی بین یک دختر و پسر جوان در منطقه عباس‌آباد مشهد، به درگیری خانواده‌ها انجامید. پسر جوان به دختر همسایه علاقه مند شده بود و به قصد ازدواج پیامک‌هایی را برای دختر نوجوان ارسال می‌کرد. این در حالی بود که خانواده دختر به شدت مخالف این ازدواج بودند.
مامور نیروی انتظامی در مشهد به نام ابوالفضل پدر دختر است که در کلانتری طبرسی جنوبی (میرزاکوچک خان) خدمت می‌کرد. او یک روز با گرفتن مرخصی ساعتی از مسئول مافوق خود، به منزل پسر جوان رفت و پس از ورود به خانه آنها یک تیر هوایی شلیک کرد. در این هنگام مرد ۵۰ ساله با دیدن این وضعیت خطرناک، خود را مقابل پسر جوانش قرار داد و ابوالفضل به سوی او شلیک کرد. اطرافیان بلافاصله او را به مرکز درمانی رساندند اما دیگر دیر شده بود و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله به زیر گلویش جان باخت.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جهت رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و پس از برگزاری جلسه دادگاه متهم به اعدام محکوم شد.
خانواده مقتول ابتدا راضی به گذشت نبودند تا این که مقدمات اجرای حکم فراهم شد و قرار بود هفته گذشته در زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآید که در نهایت تلاش اطرافیان و بستگان متهم به نتیجه رسید و خانواده مقتول در قبال دریافت مبلغی از محکوم به اعدام گذشتند و طبق قانون پرونده مذکور در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی دوباره از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

No comments:

Post a Comment