Search This Blog

Sunday, October 18, 2020

دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز یکشنبه ۲۷ مهر، گروهی از کارگران شاغل در پروژه راهسازی اهر به مشکین شهر در محوطه کارگاه محل کار خود، اهالی روستای دُر از توابع گلپایگان در نزدیکی این روستا و جمعی از

کارگران شهردارى حمیدیه در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ مهر ۱۳۹۹، حدود ۴۵ کارگر شاغل در پروژه راهسازی اهر به مشکین شهر در محوطه کارگاه محل کار خود دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از کارگر: “مطالبات برخی همکاران بیش از ۴ ماه است پرداخت نشده و برخی از کارگران چهار تا شش ماه و برخی دیگر مدعی‌ هستند که حدود یک سال از کارفرمای پیمانکاری مطالبه مزدی طلبکارند”.

وی افزود: “پیمانکار پروژه می‌گوید که به دلیل‌ عدم تامین اعتبار، از پرداخت دستمزد و سایر مطالبات کارگران ناتوان است این در حالی است که کارگران اعتقاد دارند کارفرما مطالبات خود را از کارفرمای اصلی وصول کرده است”.

در همین زمینه مرتضی توکلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر ضمن تایید مطالبات مزدی ۴ تا ۶ ماهه کارگران، افزود: “به پیمانکار این پروژه ضرب‌العجل یک هفته‌ای برای پرداخت مطالبات کارگران داده شده است. در صورت بی‌اعتنایی به این تذکر، شرکت به دستگاه قضائی معرفی می‌شود”.

 

تجمع ساکنین روستای دُر

به گزارش رکنا، روز شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹، اهالی روستای دُر از توابع گلپایگان در اعتراض به ایجاد کارخانه کود مرغی در نزدیکی روستایشان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، به گفته شورای اسلامی روستای دُر گلپایگان ادارات مرتبط بدون اینکه آنها را مطلع کنند در نزدیکی قنات قدیمی این روستا مجوز ایجاد کارخانه کود داده است.

ساکنین روستا معتقد هستند ایجاد کارخانه کود مرغی در نزدیکی محل دامپروری آنها و در مسیر قنات آنها است که شریان حیاتی این روستاست.

تجمع کارگران شهردارى حمیدیه

به گزارش عصرماخوزستان، امروز یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شهردارى حمیدیه به دلیل عدم پرداخت حقوق چند ماه اخیر دست به تجمع و راهپیمایی در سطح این شهر زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شهردارى حمیدیه ۱۵ ماه حقوق معوقه طلب دارند و معوقات مزدی سال‌هاى ۹۶ و ۹۷ را هنوز دریافت نکردند.

No comments:

Post a Comment