Search This Blog

Wednesday, January 26, 2022

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در هفت تپه

 

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در هفت تپه

امروز چهارشنبه ۶ بهمن ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، دو کارگر شرکت نیشکر هفت تپه، طی حادثه‌ای دچار مرگ و مصدومیت شدند. همچنین مدیر کل پزشک قانونی استان کرمانشاه از مرگ و مصدومیت ۵۰۵ کارگر در این استان طی ۹ ماه ابتدایی امسال خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران

، امروز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، دو نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه حین تعمیر دستگاه “پن” لای پروانه‌های میکسر گیر کرده و دچار مرگ و مصدومیت شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از کارگران به نام جمال سعدی جان‌باخت و کارگر دیگر به نام کریم توکل دچار جراحات شدید شده و به بیمارستان منتقل شد.

مرگ و مصدومیت ۵۰۵ کارگر در استان کرمانشاه

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۳۲ کرمانشاهی طی ۹ ماه سال جاری بر اثر حوادث کار خبر داد.

دکتر سلیم خانی، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک مورد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع متوفیان حوادث کار استان ۳۱ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

خانی سقوط از بلندی را عامل اصلی تلفات حوادث کار استان اعلام و تصریح کرد: امسال نیز ۱۹ نفر از قربانیان حوادث کار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند.

خانی افزود: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با شش فوتی در رتبه دوم علت فوت افراد در حوادث کار استان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برق گرفتگی و سوختگی هم در رتبه های بعدی علل فوت در حوادث کار قرار دارد.

خانی در ادامه از افزایش مصدومان حوادث کار استان در سال جاری خبر داد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۷۳ نفر مصدوم حوادث کار در سطح استان داشته ایم.

وی ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۶۵ مصدوم حدود هشت نفر افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع مصدومان حوادث کار امسال در استان ۴۶۸ نفر مرد و پنج نفر زن بوده اند.

No comments:

Post a Comment