Search This Blog

Sunday, January 23, 2022

دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

 روز گذشته و امروز یکشنبه ۳ بهمن، تعدادی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت از شهرهای مختلف کشور در مقابل سازمان خصوصی‌ سازی در تهران، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران مقابل ساختمان صندوق مرکزی فولاد و در استان‌های خوزستان و اصفهان در

مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها، گروهی از کادر درمان بدون سهمیه طرحی و ۸۹ روزه در مقابل مجلس، شماری از کارگران شهرداری مهران در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب برای چندمین روز متوالی در محل کار و گروهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای تبریز، رشت و مشهد در مقابل ساختمان 

 به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت از شهرهای مختلف کشور، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی دو ساله خود در مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، برخی از این کارکنان با بیان اینکه در آخرین دور از اجتماعات خود برای سه روز مقابل ساختمان وزارت اقتصاد حاضر شدیم، گفتند: بعد از اعتراضات ما، اعضای شورای عالی بورس به منظور بررسی مشکلات معوقات مزدی و سایر مطالبات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت حدود ۷۵ درصد از مطالبات مزدی عقب افتاده کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور (تا پایان سال ۹۸) به صورت علی‌الحساب به همراه معوقات بیمه‌ای و مالیاتی تا یک هفته آینده پرداخت شود.

آن‌ها با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی مکلف به پرداخت مطالبات کارکنان شده است، افزودند: با وجود اینکه نزدیک به دو ماه از تصمیم و وعده شورای عالی بورس می‌گذرد و علارغم دریافت مدارک، هنوز مطالبات مزدی دوساله (۹۷ و۹۸) کارکنان پرداخت نشده است و این امر موجب شده برای امرار معاش دچار مشکل شویم. درواقع سازمان خصوصی‌سازی با زیر پا گذاشتن وعده‌های خود، شرایط را برای ما بدتر می‌کند.

آن‌ها در ادامه با بیان اینکه کسی پاسخگوی مشکلاتمان نیست، گفتند: بدهی بیمه‌ای و مالیاتی کارکنان تعاونی‌های کشور به حدی رسیده که برخی نهادهای طلبکار اقدام به توقیف اموال شخصی تعدادی از همکاران کرده‌اند.

در عین حال تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور از سال ۹۷ مطالبات مزدی و هزینه‌ای جاری دفاتر محل کارشان به تاخیر افتاده است. گفته می‌شود بخش دیگری از مطالبات آن‌ها مربوط به معوقات بیمه‌ای میشود که از سال ۹۴ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

تجمع مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای مختلف

امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور، در مقابل ساختمان صندوق مرکزی فولاد در تهران و جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد استان‌های خوزستان و اصفهان نیز در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها تجمع کردند.

تجمع کنندگان در تهران با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی از جمله “فولادگران دیروز، آوارگان امروز”و “یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه” خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بازنشستگان صندوق فولاد، یکشنبه هر هفته در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان در نقاط مختلف کشور دست به تجمع می‌زنند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:56
نمایشگر ویدیو
00:00
00:58

تجمع کادر درمان

امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰، گروهی از کادر درمان بدون سهمیه طرحی و ۸۹ روزه، در مقابل مجلس دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیتشان صورت گرفته است.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:06

تجمع کارگران شهرداری مهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری مهران در استان ایلام در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و رسیدگی به دیگر مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق، عدم بیمه‌‌ی کارگران توسط شهرداری و عدم پرداخت ۹ ماه مزایای کاری خود صورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب واقع در شهرستان شوش، برای چندمین روز متوالی در محل کار خود دست به اعتصاب زده و اقدام به برگزاری تجمع کردند.

این کارگران با سردادن شعارهایی، نسبت به وضعیت قراردادهای کاری، دستمزد پایین و نحوه مدیریت این مجتمع اعتراض کردند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:25

تجمع مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای تبریز، رشت و مشهد در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:58
نمایشگر ویدیو
00:00
00:21
نمایشگر ویدیو

No comments:

Post a Comment