Search This Blog

Sunday, November 17, 2019

بازداشت شهروند زنجانی توسط نیروهای امنیتی به ظن شرکت در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین

بازداشت شهروند زنجانی توسط نیروهای امنیتی به ظن شرکت در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین

خبرگزاری هرانا – غفار رضاییان، شهروند اهل زنجان امروز به ظن شرکت در “اعتراضات خیابانی نسبت به افزایش قیمت بنزین” توسط نیروهای اداره اطلاعات زنجان در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. آقای رضاییان پیشتر به دلیل شرکت در اعتراضات دیماه ۹۶ بازداشت و به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۵ آبان ماه ۹۸، غفار رضاییان، شهروند اهل زنجان به ظن شرکت در تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در هنگام خروج از منزل توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.
نیروهای بازداشت کننده خود را وابسته به وزارت اطلاعات معرفی کرده و بدون ارائه حکم بازداشت، آقای رضاییان را به ظن “تحریک مردم به تجمع” بازداشت کرده و با خود بردند. از سرنوشت این شهروند زنجانی پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.
لازم به یادآوری است غفار رضاییان پیشتر به دلیل مشارکت در تجمعات اعتراضی دیماه ۹۶ بازداشت و به مدت ۴ ماه در زندان زنجان زندانی بسر برده بود، وی از بابت این پرونده سرانجام توسط دادگاه انقلاب به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
لازم به ذکر است، ساعات پایانی پنج شنبه ۲۳ آبان ماه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بدون اعلام قبلی از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در کشور خبر داد و گفت که این تصمیم مصوبه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه در حکومت ایران صورت گرفته است. بر این اساس بنزین سهمیه‌ای با افزایش ۵۰ درصدی به قیمت هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد با افزایش سه برابری به قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان عرضه خواهد شد.
در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین، روز گذشته تجمعات اعتراضی در بسیاری از شهرهای ایران ازجمله اهواز، بهبهان، شیراز، ماهشهر، مشهد، گچساران، زاهدان، خرمشهر، بیرجند، سیرجان و امیدیه شکل گرفت.
این تجمعات علیرغم خشونت محرز نیروهای انتظامی کماکان تا زمان تنظیم این گزارش ادامه دارد.

No comments:

Post a Comment