Search This Blog

Thursday, February 20, 2020

اعتراضات آبان ماه؛ محمد حجازی فر، به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

اعتراضات آبان ماه؛ محمد حجازی فر، به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

 محمد حجازی فر، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال توسط دادگاه کیفری شهرستان ملارد و دادگاه انقلاب شهریار در مجموع به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در روزهای اخیر به آقای حجازی فر که هم اکنون در زندان تهران بزرگ به سر می برد ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حجازی فر، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال توسط دادگاه کیفری ملارد و دادگاه انقلاب شهریار مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این احکام محمد حجازی فر، توسط شعبه ۱۰ دادگاه کیفری شهرستان ملارد از بابت اتهام “توهین به رئیس جمهور” به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۸ در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شده است.

آقای حجازی فر در بخش دیگر این پرونده توسط دادگاه انقلاب انقلاب شهریار از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۱۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم حدود یک ماه پیش در زندان تهران بزرگ به او ابلاغ شده است.

محمد حجازی فر پیشتر در تاریخ در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۹۸ همراه با برادرش امید حجازی فر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در اسلامشهر بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران منتقل شدند. این شهروندان پس از مدتی نهایتا با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.
محمد حجازی فر، فرزند خسرو، متولد ۱۳۶۲، دانشجو رشته مدیریت دانشگاه اسلامشهر است. او پیش از بازداشت به عنوان کارگر در یک مغازه‌ی چاپ و صحافی مشغول به کار بوده است.
امید حجازی فر، برادر محمد حجازی فر نیز متولد ۱۳۶۴ و دانشجو است. پرونده امید حجازی فر در دست بررسی است و کماکان او نیز در زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.
هرانا پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در گزارشی ضمن احراز هویت ده‌ها تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان ماه و دی ماه امسال که در زندان تهران بزرگ بسر می‌برند، به آخرین وضعیت و شرح محل نگهداری آنها پرداخته بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.

No comments:

Post a Comment