Search This Blog

Thursday, February 20, 2020

یک زندانی در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد

یک زندانی در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان ارومیه، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در اعتراض به اطاله دادرسی و عدم رسیدگی به پرونده‌ دست به خودکشی زد. شرایط دشوار زندان،سوء مدیریت ها و اطاله دادرسی از جمله رایج ترین مشکلات موجود در زندانها است. زندان ارومیه در ماههای اخیر شاهد چندین مورد دیگر خودکشی به دلایل مشابه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۸، یک زندانی در زندان ارومیه با حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد.

هویت این زندانی “توحید زکی، حدودا ۳۰ ساله از بند روان درمانی ۲ زندان ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

توحید زکی، پدر ۳ فرزند است و از حدود ۳ سال پیش به اتهام “سرقت” در زندان به سر می‌برد.
گفته می‌شود این شهروند در پی فشار های وارده در زندان و در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده‌اش، اقدام به خودکشی کرده و پس از پاره شدن طناب و اطلاع سایر زندانیان از مرگ نجات یافت. مسئولان زندان پس از این اقدام آقای زکی متوجه وضعیت او شده و وی را به خارج از بند برده و با او صحبت کردند.
خودکشی زندانیان به دلیل رفتار نامناسب مسئولان و شرایط نگهداری زندانیان در زندانهای ایران مسبوق به سابقه است. پیش از این نیز در خردادماه و مهرماه سال جاری دو زندانی به نام‌های “نصرت رحمانی” و “وحید کربلایی” در این زندان با حلق آویز کردن خود، اقدام به خودکشی کرده و به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بودند.

No comments:

Post a Comment