Search This Blog

Monday, June 1, 2020

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز دوشنبه ۱۲ خرداد، جمعی از کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان در مقابل ساختمان استانداری این شهر، شماری از کارگران پالایشگاه نفت آبادان در مقابل این پالایشگاه، گروهی از کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان در محل اداره کل بازرسی این استان و تنی چند از کارگران عضو تعاونی مسکن کارگران شهرستان پاکدشت در  مقابل فرمانداری این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان در مقابل ساختمان استانداری این شهر تجمع کردند.
بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون حقوق و مزایای کارگران معدن مس چهار گنبد پرداخت نشده است.
به گفته یکی از کارگران: “پیگیریهای ما برای دریافت حقوق و مزایای خود از طریق مسئولان این معدن تا کنون بی نتیجه بوده است”.
سلاجقه، رئیس هیات مدیره شرکت معادن مس چهار گنبد با تایید معوقات مزدی کارگران این معدن، افزود: “بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با شرکت ملی مس ایران حقوق و مزایای فروردین ماه امسال این کارگران تا شنبه آینده پرداخت می شود و پیگیری پرداخت حقوق اردیبهشت نیز ادامه دارد”.
در معادن مس چهار گنبد حدود ۱۴۰ کارگر مشغول کار هستند.

تجمع کارگران پالایشگاه نفت آبادان

خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به بلاتکلیفی خود در مقابل پالایشگاه تجمع کردند.
بر اساس این گزارش، مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت آبادان در خصوص علت تجمع مدعی است که این کارگران نیروهای پالایشگاه نیستند و به صورت مقطعی زیر نظر پیمانکار مشغول به کار بوده‌اند و اکنون مدت قرارداد آن‌ها به پایان رسیده است و پالایشگاه هیچگونه قراردادی با این کارگران ندارد.

تجمع کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان در محل اداره کل بازرسی این استان تجمع کردند.
بر اساس این گزارش، این تجمع اعتراضی به عدم پرداخت حق بهره‌وری ۶ساله کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان صورت گرفته است.
همچنین به گفته این کارگران، شرکت سیمان خوزستان ملزم به پرداخت مبلغی حدود ۲۰ میلیارد تومان به آنان بوده که تاکنون به دستشان نرسیده است

تجمع کارگران عضو تعاونی مسکن کارگران پاکدشت

به گزارش تسنیم، روز پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۹، شماری از کارگران عضو تعاونی مسکن کارگران شهرستان پاکدشت با برگزاری تجمعی اعتراضی در  مقابل فرمانداری این شهر خواستار تعیین تکلیف و تحویل گرفتن زمین‌های خریداری شده خود شدند.
بر اساس این گزارش، این کارگران هجده سال پیش به امید صاحبخانه شدن هر آنچه داشتند را به حساب تعاونی مسکن کارگران واریز کردند و پس از گذشت این همه سال‌ همچنان درگیر تحویل زمین هستند.
برخلاف صحبت‌های اولیه مسئولان تعاونی مسکن کارگران، اکنون زمینی بیابانی در منطقه «حصار امیر» به نام کارگران دریافت داده شده است که باز هم بنا به آنچه در پیگیری‌های فراوان کارگران به آن‌ها گفته شده، به دلیل مشکلات محیط زیستی و سطح ارائه خدمات امکان ساخت‌وساز در آن وجود ندارد و کارگران همچنان سرگردان ادارات مختلف برای دریافت حق خود هستند.
مهدی اکبری یکی از کارگران با بیان اینکه بارها برای پیگیری این موضوع به تعاونی مسکن و اداره کار مراجعه کرده و پاسخی دریافت نکرده است، گفت: “در فاز نخست به بیش از چهار هزار نفر زمین‌هایی را فروختند که سند تک‌برگ نیز برای آن صادر شد اما این فقط روی کاغذ است و در واقعیت هیچ چیزی مشاهده نمی‌شود”.
وی افزود: “ما را سر می‌دوانند و تعیین تکلیفی برای زمین‌های ما نیست، در فاز دوم هم ساختمان‌های نامرئی کارگران را برای فروش آماده کردند و تعداد اندکی نیز با قیمت‌های نجومی به فروش رسیده؛ حال چه کسی پاسخگو است؟”.

No comments:

Post a Comment