Search This Blog

Monday, June 1, 2020

خودداری جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی از حضور در جلسه دادگاه

خودداری جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی از حضور در جلسه دادگاه

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه، جعفر عظیم زاده، زندانی محبوس در زندان اوین از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد. آقای عظیم زاده در تاریخ ۱۵ اردیبهشت، در خصوص پرونده ای جدید به بازپرسی دادسرای اوین منتقل و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام و پرونده وی پیشتر به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود. این فعال کارگری هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت از بابت پرونده پیشین خود است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، جعفر عظیم زاده، زندانی محبوس در زندان اوین که می‌بایست جهت شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده، از زندان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شود، از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد.
آقای عظیم زاده روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، در خصوص پرونده ای جدید به بازپرسی دادسرای اوین منتقل و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شده بود. پیشتر خانواده این فعال کارگری از دریافت پیامکی مبنی بر تشکیل پرونده و طرح اتهامات جدید علیه آقای عظیم زاده از سوی بازپرسی شعبه دوم دادسرای اوین خبر داده بودند.
در حالی که جعفر عظیم زاده در حال تجمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است پرونده جدید وی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.
لازم به ذکر است، جعفر عظیم زاده، روز سه‌شنبه ۹ بهمن ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس منتقل شد. وی در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه طی تماسی تلفنی به خانواده خود اطلاع داد که به اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین منتقل شده است. محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع این فعال کارگری پیشتر اعلام کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد ایشان با نیابت قضایی صادره بر مبنای محکومیت به ۶ سال زندان و برای تحمل این حکم روانه زندان اوین شده است.
محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده در اسفندماه ۹۷ با اعلام لزوم ارایه درخواست دادرسی مجدد در خصوص پرونده جعفر عظیم زاده گفته بود: “با توجه به اینکه عظیم زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، به ۶ سال زندان محکوم و در حال سپری کردن آن است و وی به همین اتهامات بدواً در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به ۱۱ سال زندان محکوم و بر اثر تجدیدنظرخواهی در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی تبرئه شده، نسبت به حکم شش سال حبس در دیوان عالی کشور، درخواست اعاده دادرسی خواهیم داد”.
روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، بنابر اعلام وکیل جعفر عظیم زاده، همزمان با روز کارگر پرونده موکلش به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارجاع و رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی وی آغاز شد.
روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸، جعفر عظیم زاده از بند ۸ زندان اوین به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ منتقل شده بود. در این جلسه بازپرسی به آقای عظیم زاده اعلام شده بود که پرونده جدیدی علیه وی بخاطر فایل صوتی که در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران از سوی این فعال کارگری منتشر شده بود تشکیل شده است.
این فعال کارگری از درد سینه، مشکلات کلیوی و قلبی و عروقی رنج می برند؛ این مساله در مورد مشکلات قلب ایشان به دلیل عدم دسترسی به داروهایی که خارج از زندان مصرف می کردند بغرنج تر است.

No comments:

Post a Comment