Search This Blog

Monday, June 1, 2020

مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲ کارگر در شهرهای مانه و سملقان، ایلام و کرمانشاه دچار حادثه شدند. در این حوادث ۱ کارگر جان باخته و کارگر دیگر نیز مصدوم شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز دوشنبه ۱۲ خرداد، یک کارگر ۲۷ ساله در شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی هنگام کار با دستگاه میکسر برقی در ساختمان سازی دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
 علی حسین رختیانی، فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان در تشریح این خبر گفت: “در پی اعلام یک فقره مرگ مشکوک در روستای استاد به مرکز فوریت های پلیسی مراتب بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت”.
وی افزود: “با اعلام خبر بلافاصله تیمی از مأموران بخش انتظامی مانه به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند”.
این مقام انتظامی تصریح کرد: “در بررسی های به عمل آمده در محل مشخص شد مردی جوان در حال کار کردن با دستگاه میکسر برقی در ساختمان سازی بوده که به علت نامعلومی دچار برق گرفتگی می شود و تعدادی از اهالی شخص مصدوم را با خودروی شخصی به بیمارستان منتقل می کنند که قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می کند”.

مصدومیت یک کارگر در ایلام

به گزارش تابناک، سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: “با تلاش نجاتگران هلال احمر کارگر ۳۵ ساله ای که در کارخانه سیمان ایلام به درون یک چاه ۲۰متری سقوط کرده بود از مرگ نجات یافت”.
علی اصغر علی اکبری اظهار داشت: “بعد از ظهر امروز در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (شماره ۱۱۲) مبنی بر سقوط و گیر افتادن یک نفر در چاه ۲۰ متری بلافاصله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به همراه دو تیم امداد و نجات از شهرستان چرداول به محل حادثه اعزام شدند”.
علی اکبری بیان کرد: “پس از حضور تیم های امداد و نجات در محل حادثه، نجاتگران هلال احمر موفق شدند فرد مصدوم را با استفاده از ست نجات کوهستان رها سازی و از مرگ نجات دهند”.
وی افزود: “فرد مذکور که از ناحیه پای راست دچار آسیب شده بود پس از اقدامات اولیه امدادی بر روی وی تحویل عوامل اورژانس جهت انتقال به مراکز درمانی گردید”.

No comments:

Post a Comment