Search This Blog

Monday, June 1, 2020

چهار نوکیش مسیحی جهت تحمل حبس احضار شدند

چهار نوکیش مسیحی جهت تحمل حبس احضار شدند

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۸ خردادماه، ۴ نوکیش مسیحی به نام های حسین کدیور، خلیل دهقان پور، کمال نعمانیان و محمد وفادار، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شدند. این شهروندان پیشتر از بابت اتهام “اقدام علیه امنیتی ملی” هر یک به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر نیز بدون تشکیل جلسه تائید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ماده ۱۸، روز پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۹، ۴ نوکیش مسیحی به نام های حسین کدیور، خلیل دهقان پور، کمال نعمانیان و محمد وفادار، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شدند.
بر اساس این گزارش در این احضاریه آمده؛ حکم پنج سال حبس هر کدام از این نوکیشان مسیحی تأیید شده و به آنها پنج روز وقت داده شده تا خود را به زندان اوین معرفی کنند.
لازم به ذکر است؛ در تاریخ ۶ اسفند ماه سال گذشته، دادگاه تجدید نظر بدون حضور این شهروندان و وکلایشان برگزار‌ و حکم صادره عینا تائید شد.
در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸، این افردا به همراه ۵ نوکیش مسیحی دیگر هر کدام به ۵ سال حبس و در مجموع به ۴۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۱ مهرماه ۹۸ برگزار شده بود.
حسین کدیور و خلیل دهقان پور در تاریخ ۹ بهمن ۹۷ در یک جلسه کلیسای خانگی توسط ماموران این نهاد بازداشت شده بودند.
روز جمعه ۲۶ بهمن ماه سال گذشته، کمال نعمانیان و محمد وفادار به همراه یک نوکیش مسیحی دیگر به نام‌ محمد (شهروز) اسلام دوست در یک جلسه کلیسای خانگی بازداشت شده بودند.
بازداشت تمامی این شهروندان توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه صورت گرفته بود.
در اسفند ماه ۹۷، این نوکیشان مسیحی هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.
لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

No comments:

Post a Comment